20:35


Hejsan!
Nu har jag varit hos Jaccan! Såklart så regnade det ju också, men sak samma ;)

Idag red jag dressyyr på banan! Pysslade först med henne jättelänge, och hon var jättegosig och super social. Skulle hela tiden kolla vad jag höll på med, haha!

Skrittade henne först ganska länge. Både på lång tygel och på kort. Och direkt när jag kortade upp henne så var hon jätte mjuk i sidorna och väldigt följsam. I traven var hon jätte fin och lyssnade på allt jag sa. Var väldigt framåt och stark. I galoppen var hon som vanligt, väldigt pigg men jättefin. gick i stadig form hela passet. Så hoppade jag några småsprång som låg på kanske 30cm på en volt. Hon var väldigt lydig och följsam även då.
Och så fortsatte jag med lite dressyrarbete! Mycket volter, serpentiner, bakdelsvändingar, flyttningar osv. Är jättenöjd över passet, hon var GRYMT fin!

 

bilderna är från första gången jag hoppade jaccan i somras.
lite skillnad i ridning nu känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0